link(''); ?>

SEO: rozliczanie za efekty czy abonament?

Dwa najczęściej stosowane modele rozliczania usług w branży SEO to płatność za efekty lub pakiety abonamentowe. Oba mają plusy, minusy, ale przede wszystkim są wyjątkowo przejrzyste i nie pozostawiają żadnych furtek – z góry wiadomo o tym, za co dokładnie się pracy i ile maksymalnie może wynieść rachunek.

Płatność za efekty w przypadku SEO odnosi się do sytuacji, w której koszt za pozycjonowanie oblicza się osobno dla każdego słowa kluczowego i pozycji, którą zajmowało w kolejne dni miesiąca. Taki model doskonale funkcjonuje przy mniejszej liczbie fraz, natomiast jeśli pozycjonowanie obejmuje ich znacznie więcej, lepiej i korzystniej rozliczać się abonamentem. Taki model zakłada comiesięczną stałą opłatę dla pozycjonera, który może dowolnie rozdysponować otrzymane środki. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to mało korzystne (klient nie wie dokładnie, za jakie efekty płaci), to przy dłuższej współpracy jest atrakcyjnym rozwiązaniem. W takich przypadkach bowiem pozycjonowanych jest nie tylko więcej słów kluczowych, ale również i tak zwane długie ogony, czyli szczegółowe frazy, które mogą zapewnić dużą konwersję wejść na stronę.