link(''); ?>

Dlaczego nie opłaca się oszczędzać na SEO?

W branży takiej jak SEO nawet jeden, z pozoru bardzo mały błąd, może się mocno zemścić w przyszłości. Nieodpowiedni link prowadzący do strony, korzystanie ze spamerskich metod ich pozyskiwania albo brak dbałości o unikalne treści to podstawowe grzechy webmasterów i pozycjonerów. Grzechy popełniane najczęściej nie z niewiedzy, ale szukania oszczędności.

Na SEO zwyczajnie nie opłaca się oszczędzać. Wielokrotna praktyka pokazuje, że nawet jeśli oszczędzi się na jednym z początkowych etapów, to w kolejnych automatycznie rosną koszty dodatkowe za pozycjonowanie. Przykładowo kupując z nieznanego źródła pakiet linków tylko dlatego, że jest tani, narażamy się na to, że będą to linki bezwartościowe lub wręcz groźne dla strony (pochodzące z tak zwanych farm linków). Finalnie więc nie zyskujemy nic, tracimy pieniądze, a nawet istnieje ryzyko, że Google postanowi za takie praktyki ukarać naszą stronę. Naprawienie takiego błędu nie jest z kolei proste i co gorsza, nie jest wcale tanie – wyciągnięcie witryny z filtra to długi proces, a poprawa nieudanych działań pozycjonerskich wiąże się ze sporymi kosztami.